Συγχωνεύσεις με αφανισμό της εκπαίδευσης;

0

Με αφανισμό της εκπαίδευσης ισοδυναμεί το εγχείρημα των συγχωνεύσεων σε πολλούς νομούς της χώρας. Η τσακισμένη και ερημωμένη επαρχία χάνει και το τελευταίο αποκούμπι της. Τα σχολεία. Με την ίδια σκληρότητα αντιμετωπίζονται οι εργατουπόλεις των αστικών κέντρων και οι πιο λαβωμένες γειτονιές της Αθήνας.

Τσακίζουν Θεσσαλία, ορεινή Μακεδονία και γειτονιές της Αθήνας

Κανένα έλεος για τα παιδιά των εργατών και των αγροτών από την κυβέρνηση. Ειδικά στην περιφέρεια ολόκληροι μαθητικοί πληθυσμοί εξαναγκάζονται σε μετακίνηση προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι λογιστικές ασκήσεις του υπουργείου Παιδείας και των εντολοδόχων του.

Οι ανακοινώσεις της Δευτέρας για τις καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων δίνουν την εξής εικόνα: Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολικές μονάδες σε 672, καταργούνται 157 και υποβιβάζονται 176. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολικές μονάδες σε 205 και καταργούνται 24. Σύνολο σχολείων που κλείνει: 1.237. Με την πρώτη δόση, διότι ακολουθούν και άλλες.

Σε ορισμένες περιοχές οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις παίρνουν τη μορφή της αποψίλωσης. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε: Στο νομό Καρδίτσας συγχωνεύεται το 65,32% των δημοτικών σχολείων. Στην Καστοριά το 45,65%. Στα Γρεβενά το 42,50%, στις Σέρρες το 41,98%, στην Πιερία το 40,54%, στη Φλώρινα το 40%, στην Αργολίδα το 37,68%, στη Φωκίδα το 34,88%, στην Αρκαδία το 32,39%, στο Κιλκίς το 32,20%, στα Τρίκαλα το 28,48%, στα Ιωάννινα το 27,74%, στη Μεσσηνία το 27,64%, στη Δράμα το 27,40%, στη Λευκάδα το 26,67%, στην Εύβοια το 26,35%, στην Ξάνθη το 25,45%, στην Α’ Αθήνας το 24,82%, στην Κορινθία το 24,42%, στη Λακωνία το 23,53%, στη Ροδόπη το 23,40%, στην Ευρυτανία το 23,08%, στον Έβρο το 22,22%, στην Αχαΐα το 20,40% (επεξεργασία Β. Καλόγηρος).

Ούτε τα νηπιαγωγεία δεν γλιτώνουν από το τσουνάμι των συγχωνεύσεων. Στη Φλώρινα συγχωνεύεται το 29,87% των νηπιαγωγείων, στην Ξάνθη το 26,58%, στην Καστοριά το 26,53%, στην Πιερία το 26,04%, στην Άρτα το 23,73%, στη Ροδόπη το 19,67%.

Σφαγή και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην Καρδίτσα ο οδοστρωτήρας των συγχωνεύσεων περνάει από το 44,4% των γυμνασίων και λυκείων του νομού, στις Σέρρες από το 42,6%, στην Πρέβεζα από το 37%, στα Τρίκαλα από το 29,3%, στην Κοζάνη από το 22,2%, στην Αθήνα από το 19,1% (επεξεργασία Θ. Κοτσυφάκης). Ολόκληρες περιοχές, και μάλιστα εργατικές μένουν χωρίς νυχτερινά σχολεία. Καταργούν πέντε εσπερινά γυμνάσια και λύκεια και συγχωνεύουν 16! Ακόμη και με έναν μαθητή θα έπρεπε να κρατήσουν ανοικτά τα σχολεία αυτά. Κι όμως! Τους βάζουν λουκέτο!

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποστηρίζει ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια. Το επιχείρημά της καταρρίπτεται από την ίδια τη «λίστα θανάτου» που έδωσε στη δημοσιότητα. Από τα 1.523 δημοτικά σχολεία που συγχωνεύει, μόλις τα 169 είναι μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια. Τα περισσότερα σχολεία που συγχωνεύονται είναι εξαθέσια και υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις όπου εύρωστα σχολεία, σύμφωνα με την ορολογία της υπουργού Παιδείας, συγχωνεύονται με ακόμη πιο εύρωστα.

Για παράδειγμα, στη Δράμα έσονται εις σάρκα μια το εξαθέσιο δημοτικό σχολείο Καλαμπακίου με το εξαθέσιο δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής - Νεροφράχτη με το τριθέσιο δημοτικό σχολείο Καλαμώνα. Από τα τρία σχολεία δημιουργείται το δεκαθέσιο δημοτικό σχολείο Καλαμπακίου. Το επίτευγμα αυτής της συνένωσης δεν είναι παιδαγωγικό, αλλά καθαρά λογιστικό. Το υπουργείο Παιδείας εξοικονομεί 8 οργανικές θέσεις δασκάλων, 1 οργανική θέση Φυσικής Αγωγής και 1 οργανική θέση Αγγλικών.

Αλλά κι αυτά είναι αριθμοί. Στην πραγματική ζωή υπάρχουν μόνο τα παιδιά. Αυτά που θα εξαναγκαστούν σε μετακινήσεις χιλιομέτρων κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, αυτά που θα χάσουν δασκάλους που γνωρίζουν και αγαπούν, αυτά που θα στοιβαχτούν σε αίθουσες και σχολεία που δεν τα χωράνε, αυτά που δεν θ' αντέξουν και θα τα παρατήσουν. Αυτά τα παιδιά δεν τα βλέπουν.

Πηγή: "Η αυγη On Line"
Στεφανάκου Π.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/03/2011



♫Radioactive1076 web radio

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !